Tips & Tricks
Iedereen wil een goede career beginnen in F1 2017, daarom leg ik je even de belangrijkste dingetjes uit voordat je begint.

DE PERFECTE START
De Formule 1 is een lastige competitie om in te racen. Aan dit kampioenschap doen de beste coureurs ter wereld aan mee en de tegenstand is altijd moordend. Ook in de game F1 2017 is het rijden om het beste resultaat te behalen. Daarom geven wij jou vijf tips zodat jij later net als een prof rijd.
BEGIN NIET BIJ DE BESTE TEAMS
Aan het begin van je career in F1 2017 krijg je de keuze bij welk team je instapt. Je mag kiezen uit alle tien de teams. Vaak is het aanlokkelijk om gelijk in een Mercedes te stappen en zo vanaf het eerste seizoen de titel proberen binnen te slepen. Toch is dit meestal niet de beste manier om uiteindelijk wereldkampioen te worden.
Bij grote teams wordt er namelijk gelijk veel van je verwacht. Zeker als 'rookie' in de Formule 1 kan het lastig zijn om deze verwachtingen ook daadwerkelijk waar te maken. Als je niet presteert, dan lig je er net zo snel uit. Dat zou erg jammer zijn.
Wanneer je instapt bij een gemiddeld team als bijvoorbeeld Toro Rosso, dan heb je meer tijd om te wennen aan de Formule 1, omdat niet elke fout gelijk wordt afgestraft. Blijk je goed te presteren, dan kun je het seizoen daarop wellicht overstappen naar een topteam. Dan heb je gelijk wat ervaring opgedaan dat je uiteindelijk kan helpen als in een goede auto terecht komt. Ook Max Verstappen heeft bijvoorbeeld eerst een tijdje gereden bij een minder groot team voordat hij de overstap maakte naar Red Bull en kijk wat er met hem gebeurd is.
VRIJE TRAININGEN
Een raceweekend in de Formule 1 begint nooit gelijk bij de kwalificatie en de race. Voordat het hiervoor tijd is, zijn er nog vrije trainingen. In F1 2017 kun je deze trainingen voor meerdere doeleinden gebruiken.
Een van de belangrijkste zaken tijdens de vrije trainingen is het leren kennen van de baan. Experimenteer met rempunten en kijk waar je tijd kunt winnen. Tijdens de trainingsessies kun je hier ook mee oefenen. Bovendien krijg je hiervoor punten die je kunt investeren in het verbeteren van je wangen.
STEL JE WAGEN AF
De volgende van de F1 2017 tips is gedeeltelijk verbonden aan de vorige tip. Daar hadden we het over de vrije trainingen in een raceweekend en hoe deze kunnen helpen om je te verbeteren. Er is een ander belangrijk aspect aan de vrije trainingen en daar gaat deze tip over.
Om voor een zo goed mogelijke auto te zorgen, zal je tijden de vrije trainingen wat tijd moeten besteden aan het afstellen van je auto. In de garage kun je wijzigingen an je wagen maken. Het goed afstellen van je auto kan voor veel tijdwinst zorgen, maar kan bijvoorbeeld ook de bandslijtage verlagen.
Zo is het verstandig om op bochtige circuits als Monaco voor een afstelling met veel downforce te kiezen, terwijl op een circuit waar topsnelheid belangrijk is, het beter is om zo min mogelijk vleugel in te zetten. Naast dit kan een goede afstelling er ook voor zorgen dat je minder over- of onderstuur ervaart. Experimenteer er dus op los.
UPGRADES EN ONDERDELEN
Een van de vernieuwingen in de F1 2017 is de toevoeging van een research & development systeem. Met dit R&D systeem kun je zelf beslissen welke upgrades op de auto komen. De upgrades zijn verdeeld in vier klassen: chassis, aerodynamics, powertrain en durability.
Het is slim om te kiezen voor upgrades die de zwakke punten van de auto aanpakken. Zo is het team van McLaren de powertrain erg zwak. Door deze te upgraden word je niet meer de hele tijd op het rechte stuk ingehaald. Elk team heeft zijn sterke en zwakke punten en door deze te verbeteren, krijg je een vele meer competitieve wagen.
Je krijgt per race research points die je kunt investeren in de R&D. Door goed te presteren in de races krijg je meer punten. Je wilt zoveel mogelijk van deze punten verzamelen, zodat je vaak de wagen kan upgraden.
ASSISTS
De laatste in de lijst met F1 2017 tips en tricks is het leren rijden zonder assists. De assists zorgen er natuurlijk voor dat de auto stuk gemakkelijker te besturen is. Met assists zoals traction control en automatische remmen zal je altijd tragen zijn dan spelers die alle assists uit hebben staan.
Daarom is het aan te raden om zo veel mogelijk assists uit te zetten. Dit vergt wat oefening, maar zodra je het gewend bent, zal je het verschil duidelijk merken in de rondetijden. Probeer de assists geleidelijk uit te zetten door bijvoorbeeld eerst naar medium traction control te gaan. Na een tijdje zal je niet meer met assists willen rijden.